شنبه ۲۸ بهمن ۰۲

معرفی شهر دیدنی رامسر برای مسافرت

۵ بازديد
رامسر یکی از شهرهای زیبا و تاریخی استان مازندران است که در گذشته نام آن **سخت سر** بوده است. این نام در سال ۱۳۱۴ شمسی براساس مصوبه هیئت وزیران به **رامسر** تغییر یافت¹². رامسر در دوران باستان تابع حاکمان گیلان و مازندران بوده و در عصر زندیه به خاک گیلان پیوسته است. با ظهور قاجاریه رامسر از گیلان جدا شده و به مازندران تعلق گرفته است¹³. رامسر تا قبل از سال ۱۳۵۸ شمسی یکی از بخش‌های تنکابن بوده ولی بعد از آن به شهرستان ارتقا یافته و دارای دو بخش، دو شهر، چهار دهستان و ۲۰۰ روستا و آبادی شده است¹³. مردم رامسر به زبان **گیلکی** صحبت می‌کنند و مراسم عید نوروز را با شور و شعف بسیار برگزار می‌کنند².


جاذبه های دیدنی رامسر :

رامسر یکی از زیباترین شهرهای شمال ایران است که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. برخی از جاذبه‌های دیدنی رامسر عبارتند از:

- **بلوار معلم** که در گذشته بلوار کازینو نام داشت و یکی از خیابان‌های ثبت شده در فهرست آثار ملی است¹².
- **قلعه مارکوه** که در شهر کتالم واقع شده و قدمت آن به دوران ماقبل اسلام بازمی‌گردد. از بالای این قلعه می‌توانید مناظر زیبای دریا، جنگل و کوه را تماشا کنید²³.
- **جنگل دالخانی** که به دلیل مناظر سرسبز و خیره کننده‌اش به دالان بهشت مازندران معروف است⁴⁵.
- **روستای جواهرده** که یک منطقه ییلاقی با آب چشمه گوارا و خنک است و در یونسکو به ثبت رسیده است¹².
- **تله کابین رامسر** که از بالای آن می‌توانید نمای زیبای شهر، دریا و جنگل را مشاهده کنید²³.

این فقط بخشی از جاذبه‌های رامسر است و شما می‌توانید با سفر به این شهر، از سایر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی آن نیز لذت ببرید.
چطوربرم رامسر؟
برای رفتن به رامسر چندین راه دسترسی وجود دارد. اگر از تهران قصد سفر دارید، می‌توانید از **جاده چالوس** یا **جاده قزوین-رشت** به طرف تنکابن و سپس رامسر حرکت کنید⁴³. مسافت تهران تا رامسر حدود ۲۶۰ کیلومتر است و با ماشین حدود ۵ ساعت زمان می‌برد². اگر از هواپیما استفاده کنید، می‌توانید از **فرودگاه رامسر** که در طول هفته چندین بار به تهران و مشهد پرواز دارد، استفاده کنید². همچنین می‌توانید از **اتوبوس** نیز برای سفر به رامسر استفاده کنید. ایستگاه اتوبوس رامسر در خیابان شهید بهشتی واقع شده است.
https://learninghurdle.sadrablog.com/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در وی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.